miercuri, 18 mai 2011

HLEB I JOS PO NESTO... ( PAINEA SI SARATELE)











































Sastojci za hleb: 1 kg brasna, 600 ml vode, 50 ml mleka, 1 kasika meda, 20 gr pivskog kvasca, 20 gr soli.


Sastojci za grickalice: 1 solja obicnog maslinovog ulja, 1 solja belog vina, 5 solja brasna, 1 prasak za pecivo, 1kasika soli ( ne puna). Testo da odstoji 30 minuta na hladno a onda po zelji tegli i seci po zelji, mazi ga zumancem i odmah peci na 22o c.

Ingrediente paine: 1 kg faina, 600 ml apa, 50 ml lapte, 1 lingura de miere, 20 g sare.


Ingrediente saretele: 1 cana ulei de malsine obisnuit, 1 cana de vin alb, 5 cani de faina, un praf de copt, 1 lingura de sare( nu plina). Aluatul sa stea la frigider 30 minute, dupa care se taie in forme dorite si se unge cu galbenus si la cuptor 220 c.

26 de comentarii:

  1. Dopada mi se hleb, a dopada mi se i jos ponesto:)Ja obavezno svako jutro pecem hleb za moje ,koji stanuju blizu mene i za sebe naravno ,a ponekad pecem i jos ponesto:)

    RăspundețiȘtergere
  2. bine arata painea,iar saratelele numai bune de rontait!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. amandoua sant faine,dar eu as fura doua saratele ca demult nu am mai facut in casa,bune trebuie sa mai fie,o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  4. SARATELE SUNT SUPER CU ALUATUL ACESTA...

    RăspundețiȘtergere
  5. Miodrag, que pan más bonito y debe estar bien sabroso, enhorabuena.
    Buen día

    RăspundețiȘtergere
  6. Ovo "po zelji tegli i seci" bas simpaticno :))

    Moj vec tradicionalni obicaj je da za badnje vece cerki pravim posna rezanca s belim vinom i djumbirom pa vec znam kakvog su carobnog ukusa i ove tvoje grickalice :)

    Pridodacu ih s posebnim apetitom :)

    Miodraze veliko hvala i poz.

    RăspundețiȘtergere
  7. Paine foarte frumoasa, iar saratelele, sigur am sa fac, sunt simplu de facut, iar reteta este usoara. Frumos, imi place.

    RăspundețiȘtergere
  8. ... ah, am uitat sa-ti spun: mi-am luat premiul pe care, cu marinimie, l-ai daruit tuturor. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. se ve un exquisito pan hacerlo y comerlo,tengo que preparar,cariños.

    RăspundețiȘtergere
  10. Predivan je i hleb i ovo nešto za grickanje. Pozdrav iz Požarevca!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce poanta buna ,ai postat premiul de la mine,sunt tare multumita fiindca l-ai luat,ca tu-l meriti intradevar si eu cand l-am vazut mi s-o parut cunoscut,dupa aia mi-am dat seama ca era al meu:-)))m-o pufnit rasul ca nu-mi mai cunosc "sculpturile"ce uituca-s si capsuna floare tot la tine am vazut-o,Surac am oregano,cimbru,busuioc,foi de dafin,enibahar,praf de usturoi,sa-mi asociezi la ce mancare sau cu ce legume le combini,nu neaparat impreuna si separat,de exemplu eu am inteles ca busuiocul,merge cu fasolea,ma insel?astept sfaturi, mai criticat ca trebuie sa lucrez la combinarea codimentelor,acum explicami,daca ai timp,papa si super ti-a iesit painica si saratelele,cand mai faci sa-mi trimiti un colt cald de paine:-)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Hvala na poseti i komentaru, Vera, Zora i svim ostalima...

    Multumesc tuturor...

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte frumoasa pîinea si saratelele!

    RăspundețiȘtergere
  14. Uite de exemplu cauta la mine"Chiftelute marinate cu orez" si spune-mi in sos ce codimente mai pui sau la orez,am observat ca tu nu folosesti vegeta,mersi,ador sa invat lucruri noi,tu unde le-ai invatat,unde profesai sau la ceva scoala in domeniul asta?

    RăspundețiȘtergere
  15. Ovo izgleda prelepo, svrati do mene čeka te nagradica :)))

    RăspundețiȘtergere
  16. azi voi incerca si eu reteta de saratele,mi se pare interesanta,vreau sa vad cat e de buna,sa ai o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  17. Kako si ga izrezbario!!!
    Prelijep je !!!!:)

    RăspundețiȘtergere
  18. au iesit bune saratelele ,un gust interesant dar parca as adauga branza la urmatoarea reteta

    RăspundețiȘtergere
  19. @retete-ina: Da poti sa adaugi, daca doresti...

    RăspundețiȘtergere
  20. Absolut minunate,atat retat cat si pagina ta,felicitari abia acum te-am descoperit

    RăspundețiȘtergere

 
Search Engine Submission - AddMe