luni, 19 iulie 2010

Sarma u list od loze(vinovo lisce). (Sarmale in foi de vita de vie)
























-Sarma u list od loze
;
-30 kom.(list od loze) vinovog lisca -1/2kg teleceg mesa -80 gr pirinca -2 glavice luka(crnog) -malo belog luka -100 gr sargarepe -100 gr celera -malo timijana -bibera soli po ukusu -1 jaje -malo ruzmarina -1 kasika crvene paprike -1 kasika meda - chili,milera. Obavezno smesa za sarmu treba da sedi pokrivena na hladnom 1 sat vremena, da bi se pomesali mirisi zacina. Ostalo je jednostavno.Prijatno...
Sarmale in foi de vita de vie -30 buc. foi de vita de vie -1/2 kg carne de vitel - 80 gr orez -2 cepe - putin usturoi -100 gr morcov -100 gr celina - putin cimbru - piper - sare - putin rozmarin - 1 lingura boia - 1 lingura miere - chili,smantana Obligatoriu compozitia sta la frijider 1 ora, ca sa se amestece mirosurile de condimente.Restu e simplu. Pofta buna...

42 de comentarii:

  1. Obožavam sarmu u lišću od vinove loze jer list loze ima neku posebnu kiselinu koja mneni odgovara. Jesi li probao bez mesa? Bude isto tako savršena, imaš na mom blogu:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce pofta mi-ai facut ! Interesant cu miere in compozitie. Imi plac in special cu iaurt deasupra.
    ciaooo!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Njam.. njam.. naprosto milina :)

    Ne verujem da postoji neko ko ne voli ove sarmice!
    Ako takvi i postoje neka pogledaju ovo polizace i ekran ;)

    Uzivancija!

    RăspundețiȘtergere
  4. Looks nice... I'm sure it also smells good and tastes good :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hvala majlov na slatkim recima i poseti.Pozdrav...

    RăspundețiȘtergere
  6. Tako je Snjeza,probao sam i super su.Pozdrav...

    RăspundețiȘtergere
  7. Nicoleta eu folosesc miere in loc de zahar in ori ce mancare unde exista aciditate, dar putin pentru gust si sarmalele de obicei se mananca cu samntana si mamaliga sau paine, dar merge si cu iaurt mai gras altfel e prea multa aciditate si nu face bine la stomac.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi-ai facut o pfta de ele...Cind se mai racoreste si la noi, trebuie sa le fac. o seara placuta si hai la o felie de tort de zmeura...Cami

    RăspundețiȘtergere
  9. Cred ca am venit prea devreme...Ma mai uit si mai incolo...Ai tu cumva o reteta pt. aluat de baclava, cu foaie cumparata nu-mi place. Va descurcati voi si in Germanica, in sud sint altfel ca la noi in nord. Limba o inveti, eu stiam acum 21 de ani verbele si propozitii principale. In 6 luni incepusem deja sa visez in germana. Cind se intimpla asta, sti limba. O seara placuta. Cami

    RăspundețiȘtergere
  10. Vreo doua sarmale infulec si eu repede ca tare bine arata...da'langa, ce e? Bastonase de morcovi trecuti prin verdeata, cumva? Merci!

    RăspundețiȘtergere
  11. Da Liana10, batoane de morcov fierte,condimentate si storpite cu smantana.Poftim...sper ca nu esti poftaciosa...Vad ca esti din Timisoara,acolo am facut scoala si am si locuit(singura scoala sarbeasca din Romania).Pozdrav...

    RăspundețiȘtergere
  12. ce combinatie tare,arata delicios de faine,sti nici eu n-am mai auzit de miere si usturoi la sarmale dar in ardeal se fac intr-un fel iar in alte zone altfel,de pasat ai auzit in sarmale?(dupa ce se cerne faina de malai la tara ramane in sita) faina, mai mare putin ce se numeste pasat,facea soacramea niste sarmale cu el de te lingi pe degete,hihihi,cu morcovi merge foarte bine,eu pun smantana ca n-am aciditate,daca-oi muri sa mananc macar ce-mi place,eu n-am facut niciodata cu vita de vie dar am sa incerc,doar cu varza ,pa

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna Doinitza's cakes,dupa cum scri mi se pare ca esti o fire vesela sa-ti spun un secret daca faci sarmale,nici o data no sa iasa sarmale mai faine de cat cu carne de vitasi obligatoriu smantana,daca nu vrei sa pui carne atunci in loc de carne nuci si iasa perfect incearca si o sa-mi dai dreptate.Si sa nu iasa grele adica fara prajeala se toaca tot ce am scris si se fac sarmale.Sarmale provin din partea islamica de aia se fac din carne de vita,din carne de porc sunt prea unsuroase si grele la stomac.Si la noi la sarbi se fac din carne de porc sau amestec dar eu dupa ce am studiat de unde provin si am incercat sa fac cu vita sau in loc de carne nuca amvazut ca sunt mai deliciose si nu sunt grele la stomac.Sper ca o sa incerci si o sa-mi dai dreptate.Pa

    RăspundețiȘtergere
  14. Mă plimb inciudat pe străzile Stambulului Vechi şi la tot pasul istorioarele pe care le-am invăţat din cărţi şi de la dascăli se sparg ca baloanele de săpun. Acasă mi s-a spus că sarmalele sunt o måncare tradiţională romånească, insă in jurul meu turcii mănåncă sarmale care arată la fel şi se numesc aşijderea. Dacă am fi moştenit sarmalele de la daci, nu văd cum le-am fi botezat cu un cuvånt turcesc de origine arabă. Sarmalele provin din Levant şi au fost răspåndite de turci in toate ţinuturile Balcanilor intrate in componenţa Imperiului Otoman, inclusiv in Ungaria şi Slavonia, dintre Serbia şi Croaţia. Cuvåntul “sarma” provine dintr-un verb arab, care inseamnă “a răsuci, a rula”. Måncăm o droaie de peşti cu nume turceşti din Marea Neagră, ca şi cånd n-am fi pescuit niciodată şi nici n-am fi stăpånit şi colonizat Dobrogea, aşa cum pretindem. Or, a coloniza inseamnă a boteza, pe cånd hamsia, calcanul, zarganul, guvidul, morunul, chefalul şi lufarul rămån peşti cu nume de botez turceşti, pe care nu i-a increştinat nimeni, deoarece colonizatorii noştri n-au avut timp de pescuit şi navigat, fiind ocupaţi cu aratul şi istorisitul. Pa...Sper sa-ti placa.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sarma mi je jedno od omiljenih jela. Ovu sigurno ne bih odbila. Divno izgleda.

    RăspundețiȘtergere
  16. Genijalno jelo, obozavam sa jogurtom!

    RăspundețiȘtergere
  17. sa fi luat de la turci reteta de sarmale?se prea poate,noi romanii am preluat multe lucruri de la straini,de la maghiari de exemplu am preluat cuvinte multe,cred ca si haiosul tot de la ei provine,(se spune ca unguroaicele fac cele mai bune prajituri),iar despre pesti oricum io fi chemand tot peste ramane(cel pescuit de mine e de 100 de ori mai dulce decat cel din comert,la ala i piere gustul prin congelare),nu vezi ca la copii romani le pun nume ca:Jose Armando ,Mario,Rafael,etc... ne-am modernizat nu-i mai pun Petre,vasile,Ion,mi-a placut ce-ai scris pt.ca-i adevarat,pa pa

    RăspundețiȘtergere
  18. am sa-ti ascult sfatul si am sa le fac numai cu carne de vita ,pt.ca sunt sigura ca-s mai gustoase,iar cu nuca am sa le incerc odata,eu le mai fac de post cu ciuperci si asa sunt bune,de exemplu la ciorba de perisoare dau un gust mai bun perisoarele din carne de vita,tu nu numai ca le pregatesti dar le si aranjezi estetic pe platou

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna Doinitza 'scakes,intodeauna un peste prins de tine e mai dulce dar ma mir ca iti place pescuitul,ca asa am intele,asa ai scris.Mersi pentru vizita si bafta la retete noi.

    RăspundețiȘtergere
  20. Merlose,probao sam malo kombinacije...

    RăspundețiȘtergere
  21. Tako je Snezana,probao sam i super su izalse.Pozdrav.

    RăspundețiȘtergere
  22. Sarmaleeeeee....la mine in familie au mare trecere,dar cum le faci tu ....cu miere si usturoi,nu am facut.Inschimb pe linga ingredientele de baza ,eu mai pun si bulgur,adica griu risnit mai grosier,asa le facea si mama cind eram acasa,sint grozave,au un gust aparte de la bulgur.
    Dar miere de ce ai pus? Ca nu sint cu varza acra ,sa zici ca le taie din acreala! Iar pentru prezentare ,nota 24!
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  23. Janet,sarmale nau fost inventate in Romania,citeste mai sus la comentarile, ce am scris despre sarmale cu carne de vita este un fel si fara carne de vita, este cu nuca in loc de carne,dar sunt mai multe feluri de sarmale(cu varza acra,foi de vita de vie in foi de hreanin in foi de svecla si e.t.c.)Sper sa incerci sa faci ca nu e greu,apropo de miere am pus ca da gust la mancare,dar frunzele de vita de vie au fost oparite un pic in amestec apa,saresi otet balsamic ca sa fie un pic acrisoare dar nam scris am considerat ca uni stiu asta ca se face altfel ar fi seci.Bafta.

    RăspundețiȘtergere
  24. Stiu ca sarmalele nu au fost inventate in Romania!Si cunosc modurile prezentate de tine,cit si altele(cu frunza de stevie,cu ciuperci....)Dar eu intrebam de ce ai pus si miere ....Uite si sarmalele mele ,daca vrei!
    http://pemasadinbucatarie.blogspot.com/2010/05/sarmalute-in-foi-de-varza-acra_7183.html

    RăspundețiȘtergere
  25. Surac, si eu am facut un an de limba sarba in scoala generala 27 din Calea Sagului, apoi am mai invatat ceva de la tv si dupa Revolutie, cand s-au deschis granitele si am si conversat cu fratii nostrii sarbi. Dupa razboiul din Serbia n-am mai fost...si mi se face un dor cateodata...asta e...
    In alta ordine de idei, te asteapta premii frumoase la noi pe blog.
    O zi minunata!Ciao!
    Liana&Janet

    RăspundețiȘtergere
  26. Ok,Janet acuma ma uit pe blogul tau.

    RăspundețiȘtergere
  27. Foarte bine,Liana10 acuma putem comunica in sarbeste,mersi mult...

    RăspundețiȘtergere
  28. Odlične sarmice ! I ja volim kada su u lišću vinove loze, to je poseban okus. Recept je super!

    RăspundețiȘtergere
  29. Nu prea stiu decat expresiile uzuale...drago mie da te vidim ;-)
    Sa stii ca noi suntem doua pe blog, eu, Liana si partenera si prietena mea Janet. Si postam pe rand retete, scrie atat la inceputul, cat si la sfarsitul fiecarei retete cine a facut-o, Liana sau Janet, dupa caz.
    Deci poti sa zici ca ai primit din partea lui Liana si Janet premii si daca vrei poti sa postezi doar una, cum ai facut-o deja, sau pe toate.
    Hvala lepo i laku noc!;-)

    RăspundețiȘtergere
  30. Dobro,Liana10 si Janet,imi pare bine,Bafta in continuoare.Am vazut ca Janet e bucatareasa si Liana jurnalista,bravo am cu cine sa schimb retete...

    RăspundețiȘtergere
  31. Da, io mi-s jurnalista...si retetele tale ne inspira, sa stii. Vrlo dobro!

    RăspundețiȘtergere
  32. jesu divne su i pravim ih ,ali kad moj komsija obreze lozu !!:)),ne salim se ,tada ih jedino pravim jer on sakupi i donese lisce,uobicajeno je pravim od kiselog ili slatkog kupusa !!

    RăspundețiȘtergere
  33. Ruzo,sta bi radili da nemamo komsije,ma salim se i ja...Pozdrav.

    RăspundețiȘtergere
  34. Mmm ce pofta mi-ai facut! Arata biine :

    RăspundețiȘtergere
  35. Obozavam ih i pravim ih bas danas:)))!!!

    RăspundețiȘtergere

 
Search Engine Submission - AddMe